mandag 22. januar 2018

Januarnatt

Godt nyttår til alle som følger, eller bare klikker innom og leser, bloggen.


 
 
Lenge siden siste blogginnlegg som handler om telttur nå, det dårlige været i oktober, november og desember får ta meste av skylden når det kommer til akkurat det.
Sist helg nå lurte jeg meg ut for å ta en teltnatt fra lørdag til søndag, jeg hadde nå fått teltabstinenser, i tillegg til at jeg har et lite prosjekt på gang. Eller kall det gjerne en utfordring til meg selv. Jeg har utfordret meg selv til at 2018 skal bli soveposens år, det il si at jeg minst skal ligge en natt i sovepose hver måned dette året.
 
Men tilbake til årets første soveposenatt. Etter å ha tilbragt lørdag i Tverrbotn ved hytta til min søster, sammen med samboer Anniken, minstedatter Grete Johanne og mine søstre med sine respektive, bestemt jeg meg for å pakke telt, sovepose med mer i pulken og dra opp igjen lørdags kveld. Jeg finner en grei teltplass i mørket og slår opp teltet.
 
Nå er det egentlig ikke så mye å skrive om i dette blogginnlegget, for jeg gjorde ikke annet enn å fyre primus og stikke ut av teltet og knipse bilder utover kvelden.
 
 
Hilleberg Nammatj 3.


Brenneren gir skjortetemoeratur inne i teltet.

Ute av teltet og ser på stjernene.

Fornøyd turblogger









Håpet i det lengste på nordlys, men det ville ikke vise seg så jeg krøp i posen i elleve tiden. Min Isbjørn Jan Mayen sovepose sørget for en varm natt og søvn, til tross for at temperaturen krøp ned til 10-12 minusgrader.
 
 
Morgenstund.


Etter å ha revet leir på søndag ruslet jeg opp til hytta, og ventet på at resten av gjengen skulle komme opp i dag også.

Så enkelt kan det gjøres, og første soveposenatt kan det nå krysses av for :-)


(PS: klikk på bildene for å se de i større versjon)

2 kommentarer:

  1. Heihei!
    Har sittet og kost meg med bloggen din i kveld nå, så utrolig kjekt å se og lese.
    Jeg lurte på om du kunne anbefale et fjell/ turmål i Aure? Helst ikke mer enn 2-3 timer gåing til fots, en natt i telt ved et vann (stort pluss hvis det er fiskemuligheter, men må ikke være det), og også topp om det er en plass med ikke så himla mye folk (ikke at det er noe fare for det på lille Aure, Hehe). Håper også på god utsikt og enten soloppgang eller solnedgang.

    Hadde vært supert om du har noen gode tips.
    Tidsrom: august.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Charlotte! Beklager virkelig, kommentaren din har gått i bloggens søppelpost, så jeg har ikke sett den før nå :/
      Ser du skrev august, har du vært på tur?

      Slett